Nauczyciel z pasją – Na przekór chandrze, marazmowi i depresji

Okoliczności panującej już od roku pandemii wielu osobom odebrały chęci do kontynuowania swoich zainteresowań i pasji. Praca zdalna ograniczająca możliwość interakcji międzyludzkich z drugą osobą, które są właściwe pracy każdego pedagoga i wychowawcy może wpływać destrukcyjnie. Jednym z powodów naszego złego samopoczucia jest nie tylko ograniczenie w kontaktach społecznych, ale w przypadku niektórych osób zarażonych koronawirusem okresowa izolacja, w jakiej muszą pozostać. Pamiętajmy, że człowiek jest istotą społeczną, która funkcjonuje właściwie, gdy wchodzi w różne role społeczne: w jednym środowisku jesteśmy małżonkami, rodzicami, a w innym współpracownikami czy przyjaciółmi. To właśnie m.in. życie społeczne pozwala nam się samorealizować, osiągać sukcesy, otrzymywać wsparcie. Inną kwestią, która może wywoływać złość czy frustrację jest brak swobody nieograniczonego uprawiania ulubionych sportów poza domem czy pełnego korzystania z różnego rodzaju usług lub rozrywek. Dlatego znalezienie w tym czasie pasji i rozwijanie zainteresowań, które możemy realizować w zaciszu domowym może okazać się chociaż chwilowo przysłowiowym panaceum na całe zło tego trudnego czasu. Za przykład jak można poza pracą zdalną nauczyciela, jeżeli pozwolą na to siły – wypełnić swoją przestrzeń czasową i odsunąć ewentualne negatywne emocje- niech posłuży energetyczna twórczość naszego Kolegi Aleksandra Komorowskiego

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.